Impressie van het Hemelvaartskamp 2015

Hemelvaartskamp 2015: Reis om de wereld

Zoals de titel van dit stukje al aangeeft, stond het afgelopen kamp in het teken van wereldse avonturen. Voor ons als leiding begon de reis al op woensdagochtend. Per bus, trein, met de auto of te voet arriveerden we bij de kerk. Vanwege de ernstige vertraging van enkele reizigers moesten we hier al iets afwijken van de richtlijnen in het draaiboek. (Al is ons dat als kampleiding niet vreemd.. ) Eenmaal aangekomen bij Heukeloms Hoefke gingen we meteen aan de slag. De Kannibalen brachten de keuken in gereedheid, terwijl de Eskimo’s ervoor zorgden dat hun muziekinstallatie een mooi plekje kreeg in de grote zaal. Er was zelfs een bed-opmaak-service waardoor de favoriete slaapplek van ieder lid van de kampleiding alvast naar wens werd ingericht. Niets ontsnapte aan het oog van onze kampfotograaf  overal een mooi plaatje van wist te schieten.

In de middag kwamen de eerste wereldreizigers aan bij het kamphuis. De Bosjesman wees iedereen de weg naar de juiste slaapzaal waar de koffers gestald werden en de bedden werden opgemaakt. Al snel waren de schommels, voetballen en pingpongballetjes gevonden en speelden de meeste kinderen op het veld. Na het eten werd het kennismakingsspel gespeeld waardoor iedereen wist bij wie hij in het groepje zat. Ook voor de groepsleiding was dit nog een verrassing!Nadat iedere groep een mooie plaat voor boven hun tafel geknutseld had, was het tijd voor de Bingo. Toen alle prijsjes een gelukkige eigenaar gevonden hadden, was het alweer bedtijd voor de kleinsten.De ouderen werden in groepjes gedropt. Want ja... Wat is een kamp zonder onnodig omlopen tijdens de dropping? Dat bestaat eenvoudig niet!

Op Hemelvaartsdag hebben we in de ochtend nagedacht over het verhaal uit de Bijbel en de opdracht die Jezus ons gegeven heeft. Ook hebben we met elkaar mooie liederen gezongen.’s Middags speelden we Levend Ganzenbord op de zandvlakte, waarbij we geholpen werden door gemeenteleden die bij ons te gast waren die dag. Na het avondeten heeft iedereen een boemerang leren vouwen. Gelukkig was het precies op tijd droog, zodat we nog van het kampvuur konden genieten terwijl Marijke een heel spannend verhaal vertelde... Toen de kleinsten lekker gingen slapen, keken de ouderen nog een spannende film in de grote zaal.

Vrijdag mochten we op pad door de Oisterwijkse bossen en vennen. Er was een speurtocht uitgezet waarbij we allerlei opdrachten tegenkwamen. Toen we terugkwamen bij het kamphuis was het tijd om lekker te gaan douchen. Ondertussen werden ook de optredens voor de bonte avond voorbereid.Nadat iedereen zijn feestkleding, feestkapsel en feesthumeur gevonden had, kon het feest beginnen!

Zaterdagochtend zat iedereen natuurlijk weer fris en fruitig aan het ontbijt waarna het tijd was voor de laatste activiteit op de zandvlakte. Terug bij het kamphuis lunchten we met elkaar en was er nog even tijd voor een potje Bingo. Om 16:00 uur vertrok de bus met wereldreizigers vanuit Heukelom naar Bolnes waar al met smart naar ons werd uitgekeken.
Ook dit jaar was het een zeer geslaagd kamp waar we heel dankbaar voor zijn!